Na tej stronie przedstawiamy status najważniejszych projektów, którymi się zajmujemy.

Podsumowanie działań Rady Rodziców w roku szkolnym 2019/2020

Rok szkolny 2019/2020 w Krauzówce był wyjątkowo trudny, ze względu oczywiście na pandemię koronawirusa. Tym niemniej udało nam się sporo zdziałać. Poniżej, dla zainteresowanych, przygotowaliśmy podsumowanie naszych akcji w formie prezentacji.

Planujemy usprawnić ruch samochodowy wokół Krauzówki

Ruch samochodowy koło naszej szkoły, zwłaszcza w okolicach godziny 8:00, jest bardzo duży. Na wiosnę 2019 przez kilka tygodni prowadziliśmy szczegółowe obserwacje tego ruchu, z których wynika, że:

  • Dużo rodziców łamie przepisy, parkując w miejscach niedozwolonych, zatrzymując się na pasach, a nawet zawracając na pasach.
  • Wiele niepotrzebnego ruchu od strony ul. Bukowej jest powodowane przez zamkniętą furtkę od strony al. Kasztanów.
  • Bardzo przeszkadza dziura koło utwardzonej części parkingu w stronę al. Brzóz.

Na początku października 2019 dziura została załatana! Prowadzimy teraz usilne starania (pisma do Dyrekcji, spotkania), by furtka została otwarta. Na spotkaniu z Dyrekcją w dn. 07.10.2019 uzyskaliśmy obietnicę, że rozpoczną się prace w kierunku jej otwarcia w godzinach porannych.

W styczniu Urząd Miasta rozpoczął pomiary ruchu w okolicach szkoły, z użyciem m.in. drona. Swoje obserwacje prowadzi też Straż Miejska, która prowadzi też akcję informacyjną, która uczula kierowców na to, by np. nie parkowali na chodnikach w sposób nieprawidłowy. Trwają też prace nad stworzeniem parkingów typu Kiss&Ride.

Bardzo wiele zależy też od nas, kierowców. Dlatego spisaliśmy też kilka zasad, które mogą pomóc usprawnić ruch koło naszej szkoły:

  1. Jeśli możesz, to NIE PARKUJ, tylko zatrzymaj się NA DRODZE, włącz ŚWIATŁA AWARYJNE i wysadź dziecko bezpiecznie NA PRAWĄ STRONĘ.
  2. Jedź dalej, NIE ZAWRACAJ, w razie potrzeby zrób kółko i wróć inną drogą – to ważne zwłaszcza w godzinach szczytu.
  3. NIE PARKUJ NA CHODNIKACH, bo te koło szkoły są zbyt wąskie. W ten sposób nie zablokujesz ani pieszych, ani samochodów. Wykorzystaj miejsca parkingowe – te dalej od szkoły są zwykle wolne 🙂
  4. Parkując przy ogrodzeniu od strony ul. Bukowej, ZOSTAW PRZEJŚCIE dla pieszych i rowerzystów.
  5. Na parkingach OSZCZĘDZAJ MIEJSCE, staraj się zaparkować blisko sąsiada. Uważaj jednak na niego, otwierając drzwi.
  6. NIE BLOKUJ PRZEJŚĆ dla pieszych.
  7. Miejsca dla NIEPEŁNOSPRAWNYCH zostaw niepełnosprawnym.
  8. Jeśli na kogoś czekasz, WYŁĄCZ SILNIK. Twoje dziecko i Ty będziecie oddychać czystszym powietrzem.
  9. Jedź spokojnie, NIE WYPRZEDZAJ, koło szkoły szczególnie uważaj.
  10. Jeśli sytuacja pozwala, ZACHĘĆ dziecko do przyjazdu do szkoły ROWEREM lub przyjścia PIESZO.

Powyższe wskazówki, dzięki pomocy jednej z Mam, członkini RR (dziękujemy!), zostały umieszczone na plakacie – patrz niżej. Mamy nadzieję, że plakat będzie przypominał nam, kierowcom, o właściwych zachowaniach 🙂

Chcemy mniej restrykcyjnego sposobu oceniania zachowania dzieci

Zmiany systemu oceniania zachowania uczniów, zatwierdzone przez Radę Pedagogiczną w dn. 30.08.2019, zostały skrytykowane przez Radę Rodziców. W piśmie do Dyrekcji SP2 w dn. 24.09.2019 napisaliśmy m.in., że „w naszej opinii wprowadzone zmiany są niezgodne z założeniami programu wychowawczo-profilaktycznego obowiązującego w szkole. W szczególności, wprowadzone punkty ujemne są nieproporcjonalne do punktów dodatnich. Cały system oceniania jest demotywujący dla uczniów.”

Na spotkaniu z Dyrekcją w dn. 07.10.2019 powtórzyliśmy naszą opinię i wysłuchaliśmy zdania Dyrekcji. Pan Dyrektor stwierdził, że jest otwarty na zmiany, ale że decyzja należy do Rady Pedagogicznej. Rada Rodziców została natomiast poproszona o przygotowanie na piśmie naszych propozycji zmian wraz z uzasadnieniem.

Takie propozycje zostały opracowane i złożone w formie pisemnej w dn. 21.01.2020 – mamy nadzieję, że zostaną uwzględnione od nowego półrocza. Przewidują między innymi wprowadzenie możliwości „odpracowania” punktów ujemnych, a także w niektórych miejscach złagodzenie punktów ujemnych i zwiększenie zachęty w formie punktów dodatnich. Szczegóły zmian zawiera poniższy załącznik.

Zorganizowaliśmy kiermasz świąteczny

14 grudnia 2019 r. przy udziale uczniów, nauczycieli i innych pracowników szkoły odbył się kiermasz świąteczny. Była sprzedaż upominków, ceramiki, kawiarenka z ciastami przygotowanymi przez rodziców, „Babciny stół” z domowymi smakołykami, stoisko fotografa, a nawet kosmetyczki 🙂 Dzieci zaprezentowały piękne jasełka. Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do organizacji kiermaszu. Udało nam się zebrać 6066,30 PLN!

„Lekki plecak” – odciążyliśmy plecaki naszych dzieci

Bardzo chcieliśmy, żeby plecaki naszych dzieci były lżejsze, gdyż ważyły dużo i niszczyły młode kręgosłupy naszych pociech. Na zebraniu RR w dn. 10.10.2019 r. zdecydowaliśmy jednogłośnie o rozpoczęciu realizacji projektu „Lekki plecak”. Do każdego poziomu nauczania dokupiliśmy dodatkowy (jeden lub dwa) komplet podręczników (po jednym na ławkę), tak by dzieci nie musiały nosić książek do szkoły, a jedynie zeszyty i ćwiczenia. W ten sposób książki ucznia mogą służyć do nauki w domu, a plecaki mogą być lżejsze.

Podręczniki dotarły 8.11.2019 i już tego dnia rozpoczęliśmy ich oklejanie i okładanie, tak żeby mogły długo służyć. Przez świąteczny weekend 9-11 listopada, dzięki zaangażowaniu grupy rodziców i dzieci, udało się nam obłożyć ponad 1000 podręczników! Książki zostały zapakowane do oznaczonych pojemników lub walizeczek, żeby łatwiej było je przewozić między salami. 11 listopada późnym wieczorem podręczniki znalazły się w odpowiednich (wskazanych wcześniej przez nauczycieli) salach lekcyjnych. Ostatnia partia książek (angielski dla kl. szóstej) dotarła od wydawcy później, ale też od 25 listopada służy uczniom w szkole.

Dla klas czwartych, które pilotażowo korzystają z tabletów, dokupiliśmy pojemniki, a Dyrekcja zapewniła dodatkowe podręczniki ze szkolnej biblioteki. Także katecheci zdecydowali, że dzieci nie muszą nosić podręczników do religii, tylko mogą je zostawiać w salce na dole. Dzięki naszej akcji plecaki naszych pociech stały się czasami nawet o kilka kilogramów lżejsze! Bardzo dziękujemy wszystkim, którzy włączyli się do akcji: rodzicom, dzieciom, Dyrekcji i nauczycielom 🙂

Projekt nie byłby możliwy, gdyby nie zgromadzone fundusze – dlatego prosimy o niezwlekanie z wpłatami na RR 🙂 Szczegółowe rozliczenie akcji „Lekki plecak” znajduje się również na naszej stronie o finansach RR.

Chcemy utworzenia „Strefy rodzica”

Bardzo zmartwiły nas zmiany wprowadzone przez Dyrekcję SP2 we wrześniu 2019, które wprowadziły ograniczenia w przebywaniu rodziców na terenie szkoły. Chcemy, by rodzice nie byli traktowani jak intruzi, tylko jak pełnoprawni członkowie społeczności szkolnej, którzy mogą bez problemu wprowadzić i wyprowadzić swoje dziecko ze szkoły.

Nasze niezadowolenie wyraziliśmy w piśmie do Dyrekcji SP2 z dn. 24.09.2019, a także na spotkaniu z Dyrekcją w dn. 07.10.2019. Zaproponowaliśmy utworzenie tzw. „Strefy rodzica” wewnątrz budynku szkoły (m.in. na miejscu kopiarek), gdzie rodzice mogliby spokojnie i w cieple poczekać na dziecko. Dyrekcja obiecała rozważyć nasz projekt, my z kolei zaproponujemy regulamin takiego miejsca. Czekamy na cd.

Prowadzimy program Eko-Krauzówka

Projekt Eko-Krauzówka ma na celu podniesienie świadomości ekologicznej uczniów naszej szkoły. Więcej informacji tutaj.

Chcemy monitorować jakość obiadów w stołówce

Chcemy prowadzić działania, które doprowadzą do podniesienia jakości obiadów w naszej stołówce.

Monitorujemy jakość produktów w sklepiku szkolnym

W marcu 2019 sprawdzaliśmy skład produktów sprzedawanych w sklepiku szkolnym pod kątem zawartości cukrów, niezdrowych tłuszczy oraz sztucznych dodatków. Więcej informacji wkrótce.

Pomagamy skuteczniej organizować lekcje etyki

Współpracujemy przy opracowywaniu programu profilaktyczno-wychowaczego szkoły

Kupujemy nagrody dla uczniów na zakończenie roku szkolnego

Staramy się, by najlepsi uczniowie naszej szkoły byli odpowiednio nagrodzeni. Dlatego na zakończenie roku kupujemy dla nich nagrody, najczęściej książkowe.

Na zdjęciu: Dzieci z Krauzówki podczas szkolnej akcji „Jak nie czytam, jak czytam” – czerwiec 2019

Kupujemy nagrody dla laureatów konkursów szkolnych

Pomagamy realizować szkolne konkursy. Nauczyciele, którzy je prowadzą, często zgłaszają się do nas po sfinansowanie nagród. Chętnie wspieramy takie aktywności naszych nauczycieli, by zachęcać uczniów do brania udziału w konkursach.

Dofinansowujemy udział uczniów w wycieczkach szkolnych

Nasze dofinansowanie jest skierowane do uczniów w wyjątkowo trudnych sytuacjach życiowych.

Wspieramy Samorząd Uczniowski

Chcemy wspierać Samorząd Uczniowski Krauzówki. Między innymi przeprowadziliśmy szkolenie dla delegatów Samorządu.

Pomagamy organizować wydarzenia szkolne

Opiniujemy prowadzących zajęcia dodatkowe na terenie naszej szkoły

Zaopatrzyliśmy szkołę w dwie duże kopiarki

Pozyskaliśmy dwie duże kopiarki dla szkoły (używane). Są to w zasadzie urządzenia wielofunkcyjne (kopiarki / drukarki / skanery), które znaczenie ułatwią pracę naszym nauczycielom w trakcie przygotowywania się do zajęć. Urządzenia są już podłączone, skonfigurowane i służą szkole od początku września 2019.

Pomogliśmy w podłączeniu szkoły do szybkiego Internetu

Udało nam się pomóc naszej szkole w podłączeniu szybkim łączem światłowodowym do Internetu. Nasza szkoła przystąpiła do programu Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (OSE), w ramach którego uzyskaliśmy dostęp do szybkiego, bezpiecznego Internetu. Pomogliśmy przy załatwieniu różnych formalności i od 24 sierpnia 2019 sieć komputerowa naszej szkoły korzysta z symetrycznego łącza o przepustowości 100 Mb/s, czyli prawie 10 razy szybszego niż dotychczas!

Odnowiliśmy wygląd stołówki

Udało nam się odmalować i zmienić wystrój naszej stołówki! Oto jak wygląda po remoncie, sfinansowanym ze środków Rady Rodziców, który udało się przeprowadzić na początku maja 2019: